sobota, 29 grudnia 2012

Miłość jest trudna do pojęcia


...należy kochać całym sercem.


Wciąż uczę się kochać...
Kto powiedział, że łatwo kochać? Człowiek uczy się miłości przez cały czas. Może ją odkrywać wciąż na nowo, ponieważ na każdym etapie jego życia jest ona zupełnie inna. Zadziwiające, jak różne oblicza potrafi przybrać...
Niemożliwym zatem wydaje się zatrzymanie w jakimkolwiek momencie tej niezwykłej drogi. Miłość musi się rozwijać, ponieważ tylko tak może być szczera i dojrzała.

Czy pojęłam całkowity sens miłości? Sens może tak, jednak samą miłość nie, ponieważ ona wciąż mnie czymś zaskakuje. Często bywa, że życie wystawia mnie na próbę i chyba tylko dzięki niej potrafię przetrwać.

Cieszę się, że stało się inaczej
W życiu człowiek jest w stanie kontrolować wiele spraw, jednak jakiś czas temu przekonałam się, że to, czego nie mogę trzymać na uwięzi to moje serce. Sądziłam, że skoro pozostanę bierna wobec uczuć innych, nigdy się nie zakocham i zawsze będę górą wobec osoby, która wyrazi chęć ubiegania się o mnie.

Dość szybko zdałam sobie sprawę, że moje postępowanie może kogoś zranić. Poza tym nie mam serca z kamienia, aby bawić się czyimiś uczuciami. Przecież to nie w porządku... Jednak moje wątpliwości wciąż gdzieś pozostały.

Myślałam, że z czasem wszystko się rozwiąże. On się rozmyśli i żadne z nas nie będzie cierpiało. Ale czy naprawdę nikt nie byłby poszkodowany? Gdyby rzeczywiście tak się stało, pewnie zmagałabym się z wyrzutami sumienia jeszcze długi czas, nim musiałabym się pogodzić z faktem, że bezpowrotnie straciłam szansę na miłość... Poza tym, jeśli komuś na kimś zależy, to stara się jak najbardziej, aby "zdobyć" cel swoich dążeń. Czyż można się poddać w połowie drogi?

Biłam się z myślami prawie pół roku, aż w końcu zrozumiałam, że ta niepewność niszczy mnie niezauważalnie, ale jakże skutecznie. Wtedy też dotarło do mnie, że tak bardzo potrzebuję być kochana. Nie żałuję żadnego kroku, który potem zrobiłam. Choć może brzmi to nieco dziwnie - cieszę się, że stało się inaczej niż chciałam. Dzięki wytrwałości tego człowieka nauczyłam się po raz kolejny, że to, co najcenniejsze jest niewidoczne dla oczu. Ludzie często są zupełnie inni, niż nam się wydaje...

"Miłość Cię znajdzie"
Muszę zgodzić się z napisem na koszulce mojego kolegi, który brzmi: "Miłość Cię znajdzie". Jednak trzeba dać się odnaleźć i być gotowym na jej przyjęcie. Oczywiście, że jeśli ktoś uparcie siedzi zamknięty w czterech ścianach swojego "ja" z założonymi nausznikami, to nigdy nie usłyszy pukania, które świadczyłoby o przyjściu tego ważnego gościa.

Miłość zawsze odwiedza tych, którzy na nią czekają lub jej szukają. Choć przychodzi niespodziewanie, doskonale wie, że znajdzie się ktoś, kto otworzy jej drzwi swego serca i pozwoli się rozgościć w jego wnętrzu.

Kochać całym sercem
Można by powiedzieć, że człowiek nie wie, co znaczy kochać, jeśli jego miłość nie została poddana próbie. Gdy ociera się o nieprzyjemne przeżycie i mimo wszystko wychodzi z niego bez większego szwanku, dociera do niego, co oznacza kochać całym sercem. Dotyczy to nie tylko partnerów, z którymi chcielibyśmy spędzić całe życie, ale także najbliższych.

Ludzie poszukują miłości często w niewłaściwy sposób i w nieodpowiednich miejscach. Oddają się czemuś, co jest być może wciągające i pochłania tyle samo energii, co kochanie, ale nie daje takiej satysfakcji. Poddają się przy pierwszej "próbie ognia", uważając, że nie warto walczyć dalej. Ale to nieprawda...

Przyznaję, że trudno jest kochać, ponieważ to wymaga poświęcenia całego siebie i większej części swojego życia komuś innemu. Ciągłego "uczenia się" drugiego człowieka - jego przyzwyczajeń, pasji, zainteresowań, słabości. Tego nie da się osiągnąć mimochodem i przy okazji... Nie można przecież dać ukochanej osobie tylko połowę róży (jeszcze tą, która posiada tylko kolce bez kwiatu), ponieważ ona jest najpiękniejsza w całości (tak jak człowiek).

Miłość sama uczy nas jak kochać. Choć jest rzeczywiście tak trudna do ogarnięcia, ale przez to jakże piękna i fascynująca. Miej odwagę zawsze o nią walczyć!

Dla tej jedynej i właściwej osoby, która wie, co znaczy prawdziwie kochać.

3 komentarze: